ROADSHOW ŠPINDLERŮV MLÝN
Harmony Hotel
01.10.2024

PŘEDNÁŠEJÍCÍ

Senior Data Analyst, MKG Consulting

Postavení ČR na evropském hotelovém trhu


Přednáška nabídne pohled na vývoj pohostinství v Evropě v roce 2024. Zaměříme se na nejnovější trendy klíčových ukazatelů výkonnosti a analyzujeme, jak se mění obsazenost a tržby napříč Evropou. Dále se podíváme jak se mění trh ubytování v České republice v porovnání s trhem v EU. Nakonec se zaměříme na klíčové výzvy pro hoteliéry – od nákladů na provoz a zdanění, přes makroekonomické vlivy, až po budoucnost AI a ESG.


S více než 15 lety zkušeností jako odborník a konzultant v oblasti pohostinství a cestovního ruchu je Adrien Lanotte nadšenec pro data a pohostinství, který vždy rád sdílí poznatky o současných a budoucích trendech na trhu. K MKG Consulting se připojil v roce 2010 a později se stal vedoucím strategického a sektorového výzkumu v MKG v Paříži, kde shromažďoval a analyzoval data a statistiky týkající se rozvoje turismu a ubytování po celém světě. Také dohlíží na výzkum a publikace. V předchozích letech byl Adrien zodpovědný za marketing a veřejný rozvoj v Muzeu letectví a kosmonautiky poté, co zahájil svou kariéru v Disneylandu v Paříži. Adrien vystudoval Sciences Po v Paříži, kde se specializoval na marketing a výzkum.

Zakladatel společnosti QED GROUP a.s.

Jak rozvíjet týmovou inteligenci


Nedávné výzkumy ukazují, že týmovou inteligenci lze měřit a také ovlivňovat. Týmová inteligence mimo jiné úzce koreluje zejména s celkovým výkonem týmu a také s motivací jeho členů. Je zajímavé, že týmová inteligence není přímo ovlivněna inteligencí jeho členů. Skupina nadprůměrně inteligentních lidí nemusí nutně vykazovat nadprůměrně vysokou týmovou inteligenci. Každý tým se díky rozvoji týmové inteligence může stát excelentním týmem. O tom, jak rozvíjet týmovou inteligenci bude vystoupení doc. MUDr. PhDr. Radvana Bahbouha, Ph.D.


Radvan vystudoval psychologii, medicínu, matematickou statistiku a teorii pravděpodobnosti. Od roku 1993 se začal věnovat výzkumu komunikace v týmech. Pro tento účel vytvořil metodu socio mapování. Zároveň se věnoval i jednotlivcům jako terapeut i jako kouč. Od roku 1994 působí na katedře psychologie FFUK, kde mimo jiné přednáší psychologii koučování. V roce 1996 založil společnost QED GROUP a.s., která se zaměřuje na psychologický servis firmám i jednotlivcům. Radvan se věnuje individuálnímu i týmovému koučování, výcvikům koučování a supervizi. Vytváří také komplexní rozvojové projekty pro firmy. 

Spolumajitel Bistra Paulus a šéfkuchař olomoucké společnosti Lobster Catering

Gastronomie dnes - rozhovor s Romanem Paulusem


Roman Paulus se zaměří na rozdíly mezi Prahou a Olomoucí z pohledu gastronomie a přístupu k podnikání. Bude se zabývat také personální problematikou a nákladovostí. 


Od dětství snil o možnosti vařit ve špičkových světových restauracích. Po revoluci proto využil nabídku na studium v Rakousku, kde se vyučil a zahájil profesionální kariéru. První zkušenosti se špičkovou světovou gastronomií získal v roce 1999 v hotelu Savoy v Londýně, poté půl roku pracoval na zaoceánské lodi Queen Elisabeth II. Mezi léty 2000 – 2007 působil v hotelech řetězce Hilton ve Vídni a v Praze. Od roku 2008 do roku 2020 byl šéfkuchařem v restauraci hotelu Radisson Blu Alcron Prague. Absolvoval stáže v mezinárodních vzdělávacích institucích (The Emirates Academy of Hospitality Management) a světových restauracích (michelinské restaurace La Pergola v Římě a Maison du Boeuf v Bruselu). Je nositelem nejprestižnějšího hodnocení v oboru: pro pražský Alcron získal šestkrát michelinskou hvězdu. V současnosti je spolumajitelem Bistra Paulus a šéfkuchařem olomoucké společnosti Lobster Catering.enue managementu a korporátním eventům. Celkem obsluhuje více než 100 hotelů v ČR a na Slovensku a má více než 3000 spolupracujících korporátních zákazníků.

Managing Partner skupin agentur DFMG (Digital First Marketing Group)

Emoční marketing v hotelnictví a gastronomii


Neustálý tlak na rychlost nabídky, dominantní postavení globálních ubytovacích služeb, změna socializace mladší generace, tlak na udržitelnost, odlákávání zákazníků gastra retailem a do toho menší trpělivost všech. Není toho málo, čemu hoteliéři a provozovatelé gastro zařízení musí čelit, ale všechny disruptivní jevy se dají využít ku prospěchu. Jak využít emocí, nových trendů automatizace, zdravého životního stylu, rostoucího trendu osamělosti, talku na good vibes a nepropadnout komoditizaci nabídek? Společné zamyšlení a praktické tipy, jak s těmito trendy pracovat a jak skloubit digitalizaci s hospitality.


Tomáš Jindříšek je Managing Partner skupin agentur DFMG (Digital First Marketing Group). V roce 2012 spoluzaložil agenturu Dark Side, součástí holdingu DFMG. Působil deset let jako ředitel Ogilvy Interactive, internetové divize mezinárodní reklamní sítě Ogilvy. Tomáš se marketingové komunikaci a internetu profesionálně věnuje od roku 1998, pravidelně přednáší a publikuje, působí jako člen řady odborných porot a aktivně se zapojuje do projektů významných značek. Je člen prezidia Asociace komunikačních agentur. Jeho koníčkem je pomoc obecně prospěšnému sektoru a je zapojený do řady projektů ovlivňující pozitivně společnost, mimo jiné je spolutvůrcem portálu csrd.cz - platformy Evropa v datech. Tomáš je také koproducentem nejnavštěvovanějšího českého filmu posledních let – Zápisníku alkoholičky.

Vedoucí B2B sekce v AI Institute

AI produktivita – získejte zpět svůj čas


V této přednášce se zaměříme na inovativní způsoby umělé inteligence sektoru HoReCa. Budeme diskutovat o nejnovějších technologiích a aplikacích AI, které zlepšují efektivitu provozu, zvyšují zákaznickou spokojenost a optimalizují marketingové strategie. Například se podíváme na využití chatbotů pro zákaznický servis, prediktivní analýzu pro správu zásob a personalizaci nabídek nebo AI avatara kiosku jako hotelového concierge. Přijďte se inspirovat a zjistit, jak můžete implementovat tyto technologie a ze dne na den začít šetřit jednotky nebo i desítky hodin týdně. 


Ondřej Hlaváč se věnuje strojovému učení a hledání smysluplných automatizací pro přední české firmy. Podílel se na tvorbě desítek technologických řešení, auditech a konzultacích. Pod záštitou AI Institute vede B2B sekci a také šíří povědomí o využití AI napříč sektory HoReCa, realit a práva, kde jen za rok 2023 spolu s kolegy proškolil skoro 3000 lidí. Stojí také za nejpoužívanějším právním nástrojem Advomate, který automatizuje práci s právem a vytěžováním dat ze smluv ve společnostech jako jsou Škoda auto, Skanska nebo Středočeský kraj.

Zakladatel a společník české hotelové skupiny iQ Hospitality Group

Hybridní hotely k bezkontaktní cestě hosta


Kde se vzal hybridní hotel? Jaká je cílová skupina zákazníků a jaké jsou klíčové prvky konceptu? Znáte výhody a výzvy hybridního projektu? Jak slouží hybridní recepce a upselling s využitím potenciálu AI pro zvýšení komfortu a efektivity? Řekneme si něco o hybridních konceptech v gastronomii. Představíme projekt Na Poříčí 39, inovativní projekt, který je konkrétní realizací hybridního hotelového konceptu v srdci Prahy.


Petr je zakladatel a společník české hotelové skupiny iQ Hospitality Group, která provozuje 20 hotelů s celkovým ročním obratem přesahujícím 1,5 mld CZK. Skupina za posledních 5 let vyrostla čtyřikrát a v dynamickém růstu pokračuje. Kromě provozování hotelů se firma věnuje také hotelovým technologiím, revenue managementu a korporátním eventům. Celkem obsluhuje více než 100 hotelů v ČR a na Slovensku a má více než 3000 spolupracujících korporátních zákazníků.

Péče o partnery v Česku, na Slovensku a v Maďarsku Booking.com

Booking.com - diskuze na témata, která vás zajímají

Využijte příležitost a diskutujte s Jaroslavem Stasinkou z Booking.com o tématech, která jsou pro vás aktuální.


Jaroslav se pohyboval v oblasti turizmu a hotelnictví už během studia, absolvovaní obor Hotelnictví na Obchodně podnikatelské fakultě Slezské univerzity v Karviné. V Booking.com se stará o ubytovací zařízení napříč celou republikou již desátý rok. Začínal v roce 2015 v Olomouci, spolu s Ostravou blízkými Beskydy a Jeseníky se staral o místní ubytovací zařízení. Poté změnil oblast působení a přesunul se na Jižní Moravu a přes Prahu, Karlovy Vary a Mariánské Lázně se vypracoval k vedení obchodního týmu pro Českou republiku. Aktuálně má na starosti chod oddělení péče o partnery v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. 

Zakladatel JAN Hospitality – Hotel Experts

Přilákejte talenty - změna myšlení a péče o tým


Zaměstnanci nejsou, všechny hotely ale mají stejnou startovací pozici. Jak to udělat, aby kandidáti na práci stáli frontu před vaším hotelem? Není na to zázračný návod, klíčem je změna myšlení a není to lehké, je nutné si to odpracovat, ale výsledek stojí za to. Je čas na změnu a revoluci v myšlení. Naslouchání a péče o zaměstnance se vám vyplatí. Rozmazlujte svůj tým, udělejte z nich parťáky, ne podřízené. Připravte dokonalý onboarding, aby začátek v práci byl pro nováčky opravdovým zážitkem. Zároveň se nesmí zapomínat na permanentní nábor a jeho zařazení do marketingových nástrojů. 


Jan Adámek byl generálním ředitelem 5* hotelu Jalta v Praze na Václavském náměstí. V roce 2010 si založil vlastní firmu JAN Hospitality – Hotel Experts, která pomáhá hoteliérům zvyšovat tržby a snižovat náklady. Společnost je konzultantem pro majitele a ředitele hotelů, zprostředkovává prodeje a pronájmy hotelů. Jan je zároveň certifikovaným odhadcem pro stanovování cen hotelů a nemovitostí. 

Zakladatel společnosti Gastro Poradenství

Od Nákladů k prodejní ceně  


Prodiskutujeme, jak optimálně nastavit prodejní cenu. Zjistíme, že na tvorbu prodejní ceny neexistuje žádný vzorec ani formulka, nýbrž jde o celkem složitý proces. Ukážeme si, jak spočítat všechny náklady a jak je zahrnout do kalkulace cen. Zaměříme se na food cost a stejně jako u prodejní ceny si ukážeme co vše do food cost patří. V neposlední řadě si řekneme, jak a kde ušetřit a snížit náklady nejen na surovinách, ale v celém provozu a jak zefektivnit výrobní procesy.


Radek má bohaté zkušenosti z gastro provozů doma i v zahraničí. Ve své kariéře prošel několika mezinárodními hotely, vždy chtěl pracovat na úseku stravování. Vypracoval se na šéfkuchaře a později řídil celé oddělení jako F&B Manager. Nespokojil se ale jen s tím, co měl a stále hledal nové výzvy, projekty a možnosti, jak se realizovat. Radek vystudoval Střední hotelovou školu v Chrudimi. Své první kuchařské zkušenosti získal v restauraci Grill Duran v Hradci Králové, odtud jeho cesty vedly do světa. Z jeho zahraničních kuchařských misí uvádí například: Německo, USA, Itálii, Afriku, či Francii. Po návratu z cest v roce 2002 pracoval jako šéfkuchař pro hotel Paříž a zároveň působil jako člen Národního týmu kuchařů a cukrářů ČR. Na dalších 6 let zakotvil v hotelu Crowne Plaza Prague, na pozici šéfkuchaře a později F&B Managera. Do roku 2021 pracoval pro hotel DUO jako šéfkuchař. Počátkem roku 2022 založil společnost Gastro Poradenství.

Šéfkuchař hotelu Královka

Inspirací k úspěchu a loajalitě týmu


Patrik Bečvář a Tomáš Pop zástupci Národního týmu kuchařů a cukrářů nám představí jeho význam pro gastronomii. Prozradí, jak je důležitá podpora a investice do inspirace vlastního týmu kuchařů, neboť to je cesta k úspěchu, která platí už od První republiky. Zaměří se na nové trendy v gastronomii, kterými je jednoduchost, kvalita, produkty v biokvalitě a jejich rostoucí popularita, změny v chování zákazníků a jejich preference. Na závěr nám Patrik i Tomáš řeknou, jak vidí budoucí vývoj gastronomie a kam se ubírá. 


Kapitán Národního týmu kuchařů a cukrářů Patrik Bečvář je zároveň šéfkuchařem hotelu Královka. Považuje se za jednoho z nejlepších profesionálních šéfkuchařů. Několikrát zvítězil v soutěži „Kuchař roku ČR“ a prokázal maximální nasazení v gastronomii v podobě úspěchů s národním kuchařským týmem po celém světě. Z mladého nadějného kuchaře se dostal až na post kapitána. 

Zástupce Národního týmu kuchařů a cukrářů

Inspirací k úspěchu a loajalitě týmu


Patrik Bečvář a Tomáš Pop zástupci Národního týmu kuchařů a cukrářů nám představí jeho význam pro gastronomii. Prozradí, jak je důležitá podpora a investice do inspirace vlastního týmu kuchařů, neboť to je cesta k úspěchu, která platí už od První republiky. Zaměří se na nové trendy v gastronomii, kterými je jednoduchost, kvalita, produkty v biokvalitě a jejich rostoucí popularita, změny v chování zákazníků a jejich preference. Na závěr nám Patrik i Tomáš řeknou, jak vidí budoucí vývoj gastronomie a kam se ubírá. 


Tomáš Pop je manažerem Národního týmu kuchařů a cukrářů a Asociace kuchařů a cukrářů. V dnešní době zorganizovat potřeby národního týmu a vše ufinancovat není jednoduché, Tomáš Pop to zvládá. Kormě toho úspěšně podniká v bio gastronomii, moderuje a připravuje TV pořady na podporu regionální gastronomie. 

Food Service Key Account Manager pro oblast HoReCa ve společnosti Bidfood

Optimalizace a úspora provozu


Radek působí ve společnosti Bidfood již 21 let, postupně se vypracoval z oblastního vedoucího prodeje Plzeňského kraje, který je jeho domovem na pozici Food Service Key Account Managera pro oblast HoReCa na které je zodpovědný mimo jiné za hotelové a restaurační řetězce v rámci celé republiky. Na této pozici působí již 12 let, neboť jak sám říká HoReCa obor má rád pro jeho pestrost, váží si možnosti spolupráce se špičkami v oboru, oceňuje, že může být u vzniku nových produktů a jejich uvádění na trh nejen v samotné oblasti gastronomie, ale i technologického vybavení kuchyní. Jako správný zástupce společnosti Bidfood si s radostí vychutná dobré jídlo z kvalitních surovin.