AKCE AHR ČR
All rights reserved
Fotografie byly získány z fotobanky české centrály cestovního ruchu
Cookies
Created by: VIRTUAL ZOOM s.r.o. ®
Postavení ČR na evropském hotelovém trhu
Přednáška nabídne pohled na vývoj hotelnictví v Evropě v roce 2024. Zaměříme se na nejnovější trendy klíčových ukazatelů výkonnosti a analyzujeme, jak se mění obsazenost a tržby napříč Evropou. Dále se podíváme jak se mění trh ubytování v České republice v porovnání s trhem v EU. Nakonec se zaměříme na klíčové výzvy pro hoteliéry – od nákladů na provoz a zdanění, přes makroekonomické vlivy, až po budoucnost AI a ESG.
S více než 15 lety zkušeností jako odborník a konzultant v oblasti pohostinství a cestovního ruchu je Adrien Lanotte nadšenec pro data a pohostinství, který vždy rád sdílí poznatky o současných a budoucích trendech na trhu. K MKG Consulting se připojil v roce 2010 a později se stal vedoucím strategického a sektorového výzkumu v MKG v Paříži, kde shromažďoval a analyzoval data a statistiky týkající se rozvoje turismu a ubytování po celém světě. Také dohlíží na výzkum a publikace. V předchozích letech byl Adrien zodpovědný za marketing a veřejný rozvoj v Muzeu letectví a kosmonautiky poté, co zahájil svou kariéru v Disneylandu v Paříži. Adrien vystudoval Sciences Po v Paříži, kde se specializoval na marketing a výzkum.
Jak rozvíjet týmovou inteligenci
Nedávné výzkumy ukazují, že týmovou inteligenci lze měřit a také ovlivňovat. Týmová inteligence mimo jiné úzce koreluje zejména s celkovým výkonem týmu a také s motivací jeho členů. Je zajímavé, že týmová inteligence není přímo ovlivněna inteligencí jeho členů. Skupina nadprůměrně inteligentních lidí nemusí nutně vykazovat nadprůměrně vysokou týmovou inteligenci. Každý tým se díky rozvoji týmové inteligence může stát excelentním týmem. O tom, jak rozvíjet týmovou inteligenci bude vystoupení doc. MUDr. PhDr. Radvana Bahbouha, Ph.D.
Radvan vystudoval psychologii, medicínu, matematickou statistiku a teorii pravděpodobnosti. Od roku 1993 se začal věnovat výzkumu komunikace v týmech. Pro tento účel vytvořil metodu socio mapování. Zároveň se věnoval i jednotlivcům jako terapeut i jako kouč. Od roku 1994 působí na katedře psychologie FFUK, kde mimo jiné přednáší psychologii koučování. V roce 1996 založil společnost QED GROUP a.s., která se zaměřuje na psychologický servis firmám i jednotlivcům. Radvan se věnuje individuálnímu i týmovému koučování, výcvikům koučování a supervizi. Vytváří také komplexní rozvojové projekty pro firmy.
Gastronomie dnes - rozhovor s Romanem Paulusem
Roman Paulus se zaměří na rozdíly mezi Prahou a Olomoucí z pohledu gastronomie a přístupu k podnikání. Bude se zabývat také personální problematikou a nákladovostí.
Od dětství snil o možnosti vařit ve špičkových světových restauracích. Po revoluci proto využil nabídku na studium v Rakousku, kde se vyučil a zahájil profesionální kariéru. První zkušenosti se špičkovou světovou gastronomií získal v roce 1999 v hotelu Savoy v Londýně, poté půl roku pracoval na zaoceánské lodi Queen Elisabeth II. Mezi léty 2000 – 2007 působil v hotelech řetězce Hilton ve Vídni a v Praze. Od roku 2008 do roku 2020 byl šéfkuchařem v restauraci hotelu Radisson Blu Alcron Prague. Absolvoval stáže v mezinárodních vzdělávacích institucích (The Emirates Academy of Hospitality Management) a světových restauracích (michelinské restaurace La Pergola v Římě a Maison du Boeuf v Bruselu). Je nositelem nejprestižnějšího hodnocení v oboru: pro pražský Alcron získal šestkrát michelinskou hvězdu. V současnosti je spolumajitelem Bistra Paulus a šéfkuchařem olomoucké společnosti Lobster Catering.
Emoční marketing v hotelnictví a gastronomii
Neustálý tlak na rychlost nabídky, dominantní postavení globálních ubytovacích služeb, změna socializace mladší generace, tlak na udržitelnost, odlákávání zákazníků gastra retailem a do toho menší trpělivost všech. Není toho málo, čemu hoteliéři a provozovatelé gastro zařízení musí čelit, ale všechny disruptivní jevy se dají využít ku prospěchu. Jak využít emocí, nových trendů automatizace, zdravého životního stylu, rostoucího trendu osamělosti, talku na good vibes a nepropadnout komoditizaci nabídek? Společné zamyšlení a praktické tipy, jak s těmito trendy pracovat a jak skloubit digitalizaci s hospitality.
Tomáš Jindříšek je Managing Partner skupin agentur DFMG (Digital First Marketing Group). V roce 2012 spoluzaložil agenturu Dark Side, součástí holdingu DFMG. Působil deset let jako ředitel Ogilvy Interactive, internetové divize mezinárodní reklamní sítě Ogilvy. Tomáš se marketingové komunikaci a internetu profesionálně věnuje od roku 1998, pravidelně přednáší a publikuje, působí jako člen řady odborných porot a aktivně se zapojuje do projektů významných značek. Je člen prezidia Asociace komunikačních agentur. Jeho koníčkem je pomoc obecně prospěšnému sektoru a je zapojený do řady projektů ovlivňující pozitivně společnost, mimo jiné je spolutvůrcem portálu csrd.cz - platformy Evropa v datech. Tomáš je také koproducentem nejnavštěvovanějšího českého filmu posledních let – Zápisníku alkoholičky.
AI produktivita – získejte zpět svůj čas
V této přednášce se zaměříme na inovativní způsoby umělé inteligence sektoru HoReCa. Budeme diskutovat o nejnovějších technologiích a aplikacích AI, které zlepšují efektivitu provozu, zvyšují zákaznickou spokojenost a optimalizují marketingové strategie. Například se podíváme na využití chatbotů pro zákaznický servis, prediktivní analýzu pro správu zásob a personalizaci nabídek nebo AI avatara kiosku jako hotelového concierge. Přijďte se inspirovat a zjistit, jak můžete implementovat tyto technologie a ze dne na den začít šetřit jednotky nebo i desítky hodin týdně.
Ondřej Hlaváč se věnuje strojovému učení a hledání smysluplných automatizací pro přední české firmy. Podílel se na tvorbě desítek technologických řešení, auditech a konzultacích. Pod záštitou AI Institute vede B2B sekci a také šíří povědomí o využití AI napříč sektory HoReCa, realit a práva, kde jen za rok 2023 spolu s kolegy proškolil skoro 3000 lidí. Stojí také za nejpoužívanějším právním nástrojem Advomate, který automatizuje práci s právem a vytěžováním dat ze smluv ve společnostech jako jsou Škoda auto, Skanska nebo Středočeský kraj.
Hybridní hotely k bezkontaktní cestě hosta
Kde se vzal hybridní hotel? Jaká je cílová skupina zákazníků a jaké jsou klíčové prvky konceptu? Znáte výhody a výzvy hybridního projektu? Jak slouží hybridní recepce a upselling s využitím potenciálu AI pro zvýšení komfortu a efektivity? Řekneme si něco o hybridních konceptech v gastronomii. Představíme projekt Na Poříčí 39, inovativní projekt, který je konkrétní realizací hybridního hotelového konceptu v srdci Prahy.
Petr je zakladatel a společník české hotelové skupiny iQ Hospitality Group, která provozuje 20 hotelů s celkovým ročním obratem přesahujícím 1,5 mld CZK. Skupina za posledních 5 let vyrostla čtyřikrát a v dynamickém růstu pokračuje. Kromě provozování hotelů se firma věnuje také hotelovým technologiím, revenue managementu a korporátním eventům. Celkem obsluhuje více než 100 hotelů v ČR a na Slovensku a má více než 3000 spolupracujících korporátních zákazníků.
Booking.com - diskuze na témata, která vás zajímají
Využijte příležitost a diskutujte s Jaroslavem Stasinkou z Booking.com o tématech, která jsou pro vás aktuální.
Jaroslav se pohyboval v oblasti turizmu a hotelnictví už během studia, absolvovaní obor Hotelnictví na Obchodně podnikatelské fakultě Slezské univerzity v Karviné. V Booking.com se stará o ubytovací zařízení napříč celou republikou již desátý rok. Začínal v roce 2015 v Olomouci, spolu s Ostravou blízkými Beskydy a Jeseníky se staral o místní ubytovací zařízení. Poté změnil oblast působení a přesunul se na Jižní Moravu a přes Prahu, Karlovy Vary a Mariánské Lázně se vypracoval k vedení obchodního týmu pro Českou republiku. Aktuálně má na starosti chod oddělení péče o partnery v Česku, na Slovensku a v Maďarsku.
Přilákejte talenty - změna myšlení a péče o tým
Zaměstnanci nejsou, všechny hotely ale mají stejnou startovací pozici. Jak to udělat, aby kandidáti na práci stáli frontu před vaším hotelem? Není na to zázračný návod, klíčem je změna myšlení a není to lehké, je nutné si to odpracovat, ale výsledek stojí za to. Je čas na změnu a revoluci v myšlení. Naslouchání a péče o zaměstnance se vám vyplatí. Rozmazlujte svůj tým, udělejte z nich parťáky, ne podřízené. Připravte dokonalý onboarding, aby začátek v práci byl pro nováčky opravdovým zážitkem. Zároveň se nesmí zapomínat na permanentní nábor a jeho zařazení do marketingových nástrojů.
Jan Adámek byl generálním ředitelem 5* hotelu Jalta v Praze na Václavském náměstí. V roce 2010 si založil vlastní firmu JAN Hospitality – Hotel Experts, která pomáhá hoteliérům zvyšovat tržby a snižovat náklady. Společnost je konzultantem pro majitele a ředitele hotelů, zprostředkovává prodeje a pronájmy hotelů. Jan je zároveň certifikovaným odhadcem pro stanovování cen hotelů a nemovitostí.
Od Nákladů k prodejní ceně
Prodiskutujeme, jak optimálně nastavit prodejní cenu. Zjistíme, že na tvorbu prodejní ceny neexistuje žádný vzorec ani formulka, nýbrž jde o celkem složitý proces. Ukážeme si, jak spočítat všechny náklady a jak je zahrnout do kalkulace cen. Zaměříme se na food cost a stejně jako u prodejní ceny si ukážeme co vše do food cost patří. V neposlední řadě si řekneme, jak a kde ušetřit a snížit náklady nejen na surovinách, ale v celém provozu a jak zefektivnit výrobní procesy.
Radek má bohaté zkušenosti z gastro provozů doma i v zahraničí. Ve své kariéře prošel několika mezinárodními hotely, vždy chtěl pracovat na úseku stravování. Vypracoval se na šéfkuchaře a později řídil celé oddělení jako F&B Manager. Nespokojil se ale jen s tím, co měl a stále hledal nové výzvy, projekty a možnosti, jak se realizovat. Radek vystudoval Střední hotelovou školu v Chrudimi. Své první kuchařské zkušenosti získal v restauraci Grill Duran v Hradci Králové, odtud jeho cesty vedly do světa. Z jeho zahraničních kuchařských misí uvádí například: Německo, USA, Itálii, Afriku, či Francii. Po návratu z cest v roce 2002 pracoval jako šéfkuchař pro hotel Paříž a zároveň působil jako člen Národního týmu kuchařů a cukrářů ČR. Na dalších 6 let zakotvil v hotelu Crowne Plaza Prague, na pozici šéfkuchaře a později F&B Managera. Do roku 2021 pracoval pro hotel DUO jako šéfkuchař. Počátkem roku 2022 založil společnost Gastro Poradenství.
Inspirací k úspěchu a loajalitě týmu
Patrik Bečvář zástupce Národního týmu kuchařů a cukrářů nám představí jeho význam pro gastronomii. Prozradí, jak je důležitá podpora a investice do inspirace vlastního týmu kuchařů, neboť to je cesta k úspěchu, která platí už od První republiky. Zaměří se na nové trendy v gastronomii, kterými je jednoduchost, kvalita, produkty v biokvalitě a jejich rostoucí popularita, změny v chování zákazníků a jejich preference. Na závěr nám Patrik řekne, jak vidí budoucí vývoj gastronomie a kam se ubírá.
Kapitán Národního týmu kuchařů a cukrářů Patrik Bečvář je zároveň šéfkuchařem hotelu Královka. Považuje se za jednoho z nejlepších profesionálních šéfkuchařů. Několikrát zvítězil v soutěži „Kuchař roku ČR“ a prokázal maximální nasazení v gastronomii v podobě úspěchů s národním kuchařským týmem po celém světě. Z mladého nadějného kuchaře se dostal až na post kapitána.
Optimalizace a úspora provozu
Uživatelé od svých online zážitků očekávají každý den více. Jaké trendy mohou hotely a restaurace na webových stránkách využít, zvýšit tak interakci a očekávání dnešních technologicky náročných klientů? To vám prozradí Jaromír Pažout ze společnosti Virtual Zoom.
Jan Zavřel z HotelTime Solutions se zaměří na automatizaci procesů v hotelnictví, na průřez světem hotelových technologií a na praktické ukázky toho, jak zefektivnit váš provoz.
Jaká je ekonomika a kvalita výrobního programu v restauračním provozu? Vstupní náklady a jejich kvalita od surovin po personál je nelehká cesta, ale řešení jsou! Jiří Král a Radek Pálka pracují v „Gastro poradenství“ jejich dlouholeté zkušenosti jim umožňují stanovit diagnózu a předepsat léčbu. Realizují ale i resuscitují gastronomické podniky, aby byli funkční, ekonomicky stabilní a generovali zisk. Prozradí vám nejdůležitější aspekty dobré ekonomiky gastro provozů a poukáží na pozitivní a negativní realitu restauračních podniků.
V rámci přednášky se seznámíte s aktuální právní úpravou zabývající se dohodami o provedení práce a dohodami o pracovní činnosti.
Představíme vám zásadní novinky zavedené novelou zákoníku práce od 1.1.2024, které posilují práva zaměstnanců. Seznámíme vás s konkrétními podmínkami, za kterých je v současné době možné se zaměstnancem uvedené dohody uzavřít. Upozorníme vás na povinnosti, které nově na zaměstnavatele při uzavírání dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr dopadají.
Seznámíme vás s aktuálním vývojem legislativy a s tématy, která pravděpodobně právě řešíte ve svých provozech. Představíme vám aktivity AHR ČR a podíváme se na stav cestovního ruchu optikou čísel. Informujeme vás, na co byste se měli v letošním roce zaměřit a jak vám v tom můžeme pomoci.
Netradiční prezentace partnerů akcí AHR ČR, za kterými si stojíme a kterých si velmi vážíme. Je to i jejich zásluha, že pro Vás můžeme pořádat nejrůznější akce.