ROADSHOW AHR PRAHA
Clarion Congress Hotel Prague
15.04.2025

Přednášející

Majitel společnosti UniConsulting s.r.o.
Ing. Tomáš Čapek, CSc., majitel společnosti UniConsulting s.r.o.

Absolvoval ČZU v Praze, kde i vyučoval. Na SZPI se podílel na konkrétních inspekcích i na řízení systému státní kontroly. Sbíral zkušenosti v zahraničí. Před 27 lety založil úspěšnou konzultačně poradenskou společnost UniConsulting s.r.o., která nachází řešení pro podnikatele v celém spektru potravinového řetězce včetně gastronomie. Dnes jako certifikovaný auditor, akreditovaný poradce MZe, účastník vyjednávání za SOCR a AHR na dozorových orgánech a ministerstvech, má přístup k aktuálním informacím, které předává ve formě doporučení svým klientům. Je majitelem společnosti Uniconsulting.


Změny v potravinovém právu – novinky v potravinovém právu pro veřejné stravování.
V posledních letech se změnily kompetence dozorových orgánů několikrát, co to bude znamenat pro zaměření kontrol. Zásadní změna od 01.01.2025. Změní se i charakter postihů. Jak se projeví v gastronomii další změny v novele zákona 110/1997 Sb. v platném znění o potravinách. Výrazně zpřísněné požadavky na bezpečnost pokrmů v nové vyhlášce 121/2013 o požadavcích na pokrmy. Jak probíhají diskuse o zásadních požadavcích na gastronomické provozy, které se projeví v novele vyhlášky 417/2016 Sb. Bude nutné uvádět hmotnost u všech pokrmů? Jaká je představa o označování rozpracované výroby v kuchyni?


Lektor, AI Institut

Jan Němeček je lektor v AI Institutu, který se společně s kolegy podílel na školení více než 3000 lidí v oblasti umělé inteligence. Vede projekt Traveltalk.cz, zaměřený na vytváření personalizovaných AI recepčních kiosků pro hotely, a aktivně pracuje na inovativních řešeních využití AI ve školství. Jako nadšenec a inovátor v AI prostoru se zaměřuje na praktické aplikace umělé inteligence, které pomáhají firmám automatizovat procesy, zlepšovat zákaznický servis a přinášet nové technologické možnosti do různých odvětví.


Umělá inteligence už dnes mění hotelnictví a gastronomii – od automatizace rezervací a zákaznické podpory po personalizaci služeb a optimalizaci provozu. V této přednášce si ukážeme konkrétní příklady využití AI v podnikatelské praxi hotelů a restaurací. Projdeme si nejnovější trendy, praktické nástroje a příležitosti, jak AI může pomoci zvýšit efektivitu, snížit náklady a zlepšit zážitek hostů.

Digitální a informační agentura

Tomáš pracuje v rámci oddělení digitálních služeb veřejné správy v digitální a informační agentuře. Má na starosti správu a rozvoj produktů eDoklady a Portál občana.


V přednášce o využití E-dokladů v ubytovacích zařízeních se zaměříme na ověřování totožnosti pomocí eDokladů. Představíme projekt jako takový a podíváme se na užívání aplikace eDoklady ze strany občana, zároveň se ale zaměříme na nastavení přijímání eDokladů ze strany ověřovatele.  Zodpovíme časté dotazy k ověřování a užívání eDokladů z řad ubytovacích zařízení.

CzechTourism

Andrea od roku 2023 působí jako datový analytik v Institutu turismu, CzechTourism kde se věnuje zpracování a interpretaci širokého spektra dat z oblasti cestovního ruchu. Zároveň působí na Mendelově univerzitě v Brně se zaměřením na cestovní ruch, destinační management a analýzu dat.


Přednáška nové cestovatelské trendy se zaměří na očekávání turistů v roce 2025. Rostoucí důraz na udržitelnost, digitalizaci a personalizaci služeb ovlivňuje výběr destinací i typy ubytování. Mění se způsob plánování cest, preference aktivit i požadavky na služby v destinacích. Roste poptávka po autentických zážitcích, flexibilitě a inovativních řešeních. Přednáška nabídne přehled klíčových trendů, které budou formovat cestovní ruch v nejbližší budoucnosti.



Jednatel, RATIONAL Czech Republic

Jednatel RATIONAL Czech Republic. Absolvent Fakulty managementu Ekonomické Univerzity v Bratislavě. Pracovně pohybující se v oblasti potravinářského průmyslu, se zkušenostmi z velkých nadnárodních společností jako je Unilever, Tchibo nebo Fromageries Bel, ale také z prostředí start-upu, jelikož se podílel na úspěšném projektu DeNuevo (exkluzivní distributor značek Hochland, Almette a konceptu prodejen). Po prodeji společnosti DeNuevo se podílel na globálním řízení portfolia nářezových a balicích technologií v centrále německé společnosti Bizerba SE/Co.KG v Balingenu, jako ředitel Global Business Development oddělení s odpovědností za celosvětové směřování příslušného portfolia.


Snídaně, významný faktor pro výběr hotelu
Z pohledu hosta jsou snídaně důležitým faktorem výběru hotelu a tím pádem faktorem úspěchu. Z pohledu hotelu snídaně znamenají potřebu (dodatečného) personálu, potřebu kvalifikace a samozřejmě nějakou úroveň zkušeností. Jak skloubit tyto dva světy a nabídnout hostovi špičkovou snídani při minimální námaze, s vysokou standardizací výsledku při udržitelných a stabilních nákladech? RATIONAL je společností kuchařů. Kuchařů se zkušenostmi z provozů v různých segmentech. Při naší prezentaci představíme možnosti jak řešit dva mnohdy protichůdné nároky. Po prezentaci bude navazovat praktická ukázka.


GASTRO PORADENSTVÍ
Radek má bohaté zkušenosti z gastro provozů doma i v zahraničí. Ve své kariéře prošel několika mezinárodními hotely, vždy chtěl pracovat na úseku stravování. Vypracoval se na šéfkuchaře a později řídil celé oddělení jako F&B Manager. Nespokojil se ale jen s tím, co měl a stále hledal nové výzvy, projekty a možnosti, jak se realizovat. Radek vystudoval Střední hotelovou školu v Chrudimi. Své první kuchařské zkušenosti získal v restauraci Grill Duran v Hradci Králové.Odtud jeho cesty již vedly do světa. Z jeho zahraničních kuchařských misí uvádí například: Německo, USA, Itálii, Afriku, či Francii. Po návratu z cest v roce 2002 pracoval jako šéfkuchař pro hotel Paříž a zároveň působil jako člen Národního týmu kuchařů a cukrářů ČR. Na dalších 6 let zakotvil v hotelu Crowne Plaza Prague, na pozici šéfkuchaře a později F&B Managera. Do roku 2021 pracoval pro hotel DUO jako šéfkuchař. Počátkem roku 2022 založilspolečnost Gastro Poradenství Radek Pálka, která se zabývá poradenstvím v oblasti gastronomie – zabývá se tématy Ekonomika provozu, kalkulace, sestavování jídelních lístků, tréninky personálu a další.
ADVOKÁTK, HOLUB & DAVID ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Dominik Brokeš vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy. Ve své praxi se věnuje zejména sporné agendě, občanskoprávní a pracovněprávní problematice. Mezi jeho záliby patří nalézání nových řešení klientských problémů, originální postupy, jakož i snaha o zapojení a zlepšování interpersonálních dovedností v rámci poskytování právních služeb. Je milovníkem dobrého vína.
PREZIDENT AHR ČR
Absolvent SOU Ondříčkova v Praze, následně rakouský Institut of Tourism and Management, Vysoká škola hotelnictví a lázeňství a Vysoká škola finanční a správní – obor veřejná správa a finance. V roce 2006 se podílel na založení AHR ČR, kde působil jako generální sekretář, od roku 2010 je prezidentem této organizace. V roce 2008 získal ocenění Osobnost cestovního ruchu.
GENERÁLNÍ SEKRETÁŘ AHR ČR
Svou profesní dráhu spojila s významnými hotelovými společnostmi v České republice a UAE. V průběhu téměř 10-ti let v hotelnictví pracovala na různých pozicích převážně ubytovacího úseku. V roce 2009 nastoupila do Asociace hotelů a restaurací České republiky, kde v současné době vykonává funkci Generálního sekretáře. Je absolventkou Vysoké školy obchodní v Praze, své vzdělání doplnila i absolvováním jazykové akademie v Salamance.
OBCHODNÍ ŘEDITEL HOTELTIME SOLUTIONS
Jan Zavřel je obchodním ředitelem pro Českou republiku a Slovensko ve společnosti HotelTime Solutions, která je jedním z prvních poskytovatelů cloudového PMS (property management system) a dalších provozních systémů. Společnost byla založena v roce 2002 v České republice, což je stále její hlavní trh, a nyní působí ve více než 20 zemích v Evropě, Africe, Blízkém východě, Indickém oceánu a jihovýchodní Asii. Jan s HotelTime Solutions spolupracuje již přes 8 let a má bohaté zkušenosti v oblasti prodeje a konzultací technologií pro hotelnictví, stejně jako z předchozí praxe v samotném hotelnictví a pohostinství, kde zastával různé pozice od řadových až po manažerské.
M&S FAIR AGENCY
Václav a Luděk Strakovi se již přes 15 let specializují v rámci jejich rodinné firmy na energetické poradenství a porovnávání cen elektřiny a plynu. Díky znalosti trhu, přesné analýze a individuálnímu přístupu k potřebám každého klienta, jsou schopni dlouhodobě zajišťovat firmám nejlepší možné ceny elektřiny a plynu v aktuálním čase. Kariéru v energetice začali v roce 2009, kdy se otevřel trh s elektřinou a byli jedním z prvních energetických poradců v České Republice. Důležité pro ně vždy bylo efektivní využívání energií a optimalizace nákladů na energie pro podnikatelské subjekty. Během let si vybudovali rozsáhlou síť kontaktů mezi dodavateli energií a získali důvěru mnoha společností, kterým pomohli optimalizovat jejich náklady na energie a zvýšit tak jejich konkurenceschopnost. Věří, že úspěch v oblasti energetického poradenství spočívá nejen v pochopení trhu a jeho trendů, ale také ve schopnosti naslouchat klientům a pochopit specifika jejich podnikání. Právě to jim umožňuje nabízet řešení na míru, která nejen snižují náklady na energie, ale také podporují udržitelnost a energetickou efektivitu. Pokud hledáte spolehlivého partnera, který vám pomůže navigovat složitým světem energetických trhů a zajistí vám nejlepší možné ceny, neváhejte se na ně obrátit.
Senior Data Analyst, MKG Consulting

Postavení ČR na evropském hotelovém trhu


Přednáška nabídne pohled na vývoj hotelnictví v Evropě v roce 2024. Zaměříme se na nejnovější trendy klíčových ukazatelů výkonnosti a analyzujeme, jak se mění obsazenost a tržby napříč Evropou. Dále se podíváme jak se mění trh ubytování v České republice v porovnání s trhem v EU. Nakonec se zaměříme na klíčové výzvy pro hoteliéry – od nákladů na provoz a zdanění, přes makroekonomické vlivy, až po budoucnost AI a ESG.


S více než 15 lety zkušeností jako odborník a konzultant v oblasti pohostinství a cestovního ruchu je Adrien Lanotte nadšenec pro data a pohostinství, který vždy rád sdílí poznatky o současných a budoucích trendech na trhu. K MKG Consulting se připojil v roce 2010 a později se stal vedoucím strategického a sektorového výzkumu v MKG v Paříži, kde shromažďoval a analyzoval data a statistiky týkající se rozvoje turismu a ubytování po celém světě. Také dohlíží na výzkum a publikace. V předchozích letech byl Adrien zodpovědný za marketing a veřejný rozvoj v Muzeu letectví a kosmonautiky poté, co zahájil svou kariéru v Disneylandu v Paříži. Adrien vystudoval Sciences Po v Paříži, kde se specializoval na marketing a výzkum.

Vedoucí B2B sekce v AI Institute

Ondřej Hlaváč se věnuje strojovému učení a hledání smysluplných automatizací pro přední české firmy. Podílel se na tvorbě desítek technologických řešení, auditech a konzultacích. Pod záštitou AI Institute vede B2B sekci a také šíří povědomí o využití AI napříč sektory HoReCa, realit a práva, kde jen za rok 2023 spolu s kolegy proškolil skoro 3000 lidí. Stojí také za nejpoužívanějším právním nástrojem Advomate, který automatizuje práci s právem a vytěžováním dat ze smluv ve společnostech jako jsou Škoda auto, Skanska nebo Středočeský kraj.


Umělá inteligence už dnes mění hotelnictví a gastronomii – od automatizace rezervací a zákaznické podpory po personalizaci služeb a optimalizaci provozu. V této přednášce si ukážeme konkrétní příklady využití AI v podnikatelské praxi hotelů a restaurací. Projdeme si nejnovější trendy, praktické nástroje a příležitosti, jak AI může pomoci zvýšit efektivitu, snížit náklady a zlepšit zážitek hostů.

Zástupce Národního týmu kuchařů a cukrářů

Inspirací k úspěchu a loajalitě týmu


Patrik Bečvář a Tomáš Popp zástupci Národního týmu kuchařů a cukrářů nám představí jeho význam pro gastronomii. Prozradí, jak je důležitá podpora a investice do inspirace vlastního týmu kuchařů, neboť to je cesta k úspěchu, která platí už od První republiky. Zaměří se na nové trendy v gastronomii, kterými je jednoduchost, kvalita, produkty v biokvalitě a jejich rostoucí popularita, změny v chování zákazníků a jejich preference. Na závěr nám Patrik i Tomáš řeknou, jak vidí budoucí vývoj gastronomie a kam se ubírá. 


Tomáš Pop je manažerem Národního týmu kuchařů a cukrářů a Asociace kuchařů a cukrářů. V dnešní době zorganizovat potřeby národního týmu a vše ufinancovat není jednoduché, Tomáš Popp to zvládá. Kormě toho úspěšně podniká v bio gastronomii, moderuje a připravuje TV pořady na podporu regionální gastronomie. 

Registrace